Returregler for Mikopet nettbutikk for hund og katt
REKLAMASJON OG ANGRERETT
Reklamasjon: Det er noe galt med produktet og jeg returnerer varen
Reklamasjon betyr at det er noe galt med forsendelsen. Forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen rimelig tid. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år.
Angrerett: Jeg angrer, og ønsker å returnere varen (du betaler selv returfrakten)
30 dagers retur «no questions asked». Produkt og forpakning må være i «som ny» tilstand. Du har i henhold til kjøpsloven full angrerett. Du må returnere varen(e) innen 30 dager etter mottatt vare. Du kan betale kun for de produktene som du ønsker å beholde. Resten blir tilbakebetalt, og du slipper å få ny faktura tilsendt.
Når du returnerer varene, vennligst oppgi ordrenummer, varenummer og årsak til reklamasjon.
Denne QR koden tar deg til postens returservice hvor du kan lage returetikett link som posten/post i butikk skriver ut når du returnerer pakken. Hvis du ikke vil bruke QR koden kan du gå til postens returservice med denne linken:https://retur.bring.no/?q=426-MIKOPETRETUR
|
Hvordan du reklamerer og returnerer varene:
- Ved reklamasjon (noe er galt med produktet)
- meld fra til post@mikope.no. Fortell hva som er galt med produktet.
- Vedlegg bilder av feilen. Er varen ødelagt i frakt må vi se bilde av den ødelagte forpakningen også som dokumentasjon overfor posten/Bring. Ta nærbilder og oversiktsbilde.
- Pengene tilbake. Når varen er returnert, og vi har akseptert reklamasjonen, mottar du kreditnota. Du får igjen pengene inkludert porto og evt. ekspedisjonsgebyr. Porto tilbakebetales kun når hele kjøpet returneres
- Returetikett. Hvis du ikke benytter returetikett fra Mikopet, betaler vi KUN for rimeligste returfrakt.
- Ved angrerett (jeg angrer på kjøpet).
- Meld fra. Du behøver ikke, men det kan være lurt å melde fra til post@mikopet.no for å dokumentere angrefrist.
- Pengene tilbake (du får ikke dekket returporto).
Når varen er returnert og akseptert av Mikopet, mottar du kreditnota. Du får pengene tilbake, men i henhold til kjøpsloven får du ikke refundert returporto.
- Slik gjør du
- Steg 1 og 2 over er fulgt
- Reklamasjons og angrerettskjemaet (dette skjemaet) vedlegges i returpakken.
- Pakk varen godt. Produktet, men også eventuell produktinnpakking skal kunne selges på nytt. Du er selv ansvarlig for skader i returprosessen.
- Du har to valg:
- Skann vedlagte retur QR kode (koster kr. 129). Fyll ut online skjemaet. Det blir generert en ny QR kode som du får tilsendt på e-post. Ta med deg QR koden til posten/butikken og de vil skrive ut returetiketten for deg.
- Kunder som benytter angreretten vil bli trukket returfraktbeløpet fra refusjonsbeløpet.
- Ta hånd om egen retur. Ta pakken til posten og fyll ut returetikett som du får der. Her finner du returadresse.
- Skann vedlagte retur QR kode (koster kr. 129). Fyll ut online skjemaet. Det blir generert en ny QR kode som du får tilsendt på e-post. Ta med deg QR koden til posten/butikken og de vil skrive ut returetiketten for deg.
- Lever pakken på Posten/post i butikk. Kun utsalgssteder som har tjenester fra POSTEN/BRING kan brukes.
- Pengene bli refundert innen 14 dager etter mottatt retur. Pengene utbetales til kontoen hvor de ble utbetalt fra.